Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TUBİTAK) Avrupa Birliği (AB) Çerçeve Programları Ulusal Koordinasyon Ofisi tarafından, 13 Kasım 2013 Çarşamba günü 2013 yılında sonlanan “AB 7. Çerçeve Programı”nın devamı niteliğinde olan “Horizon 2020 Programı (2014-2020)” ile ilgili eğitim ve bilgilendirme etkinliği düzenlendi.
Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) ev sahipliğinde, ANS Kampüsü Güzel Sanatlar Çok Amaçlı Salonda düzenlenen etkinliğe TÜBİTAK Bilim Kurulu Üyesi ve AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak ile birlikte öğretim üyeleri ve doktora sonrası araştırma görevlileri katıldı.
AKÜ’nün Horizon 2020’daki başarısını artırmak, program hakkında bilgi sahibi olmayan araştırmacıları bilgilendirmek ve TÜBİTAK Ulusal Koordinasyon Ofisi’nin destekleri hakkında farkındalık uyandırmak amacıyla düzenlenen etkinliğin açılış konuşması AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mustafa Solak tarafından yapıldı.
Öncelikle “Horizon 2020 Programı” hakkında detaylı bilgi veren Rektör Prof. Dr. Mustafa Solak, “Üniversite olarak Horizon 2020’deki amaç ve hedeflere paralel olarak yüksek kalitede araştırmaların yapılması, en yetenekli ve yaratıcı bireylerin ve grupların oluşturulması, araştırma altyapısına önem vermekteyiz. Bu konuda, Uluslararası İlişkiler Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğümüz tarafından zaman zaman gerekli bilgilendirme, eğitim ve seminer faaliyetleri düzenlemektedir. Çerçeve programlarına olan ilgi her geçen gün artmaktadır. Bugüne kadar 7. çerçeve programında üniversitemiz halen 1 adet Ar-Ge projesinde ortak ve 1 adet COST aksiyonunda yer almaktadır. SARISTU Akıllı Yetenekli Uçak Yapıları, Ar-Ge projesi 2011-2105 yılları arasında gerçekleşecek olan 64 ortaklı, 51 milyon Avro bütçeli AB’nin en büyük projelerinden biridir. Airbus’ın ana yüklenici olduğu projede üniversitemiz de ortak olup, 16 Avrupa ülkesinden üniversiteler, Ar-Ge merkezleri, büyük ve orta ölçekli sanayi kuruluşları ile birlikte çalışmalarını sürdürmektedir. Bu sayede yeni nesil uçaklar için akıllı ve yetenekli yapılar konusunda hem proje ortakları ile birlikte çalışmak hem de üniversitemizdeki araştırmaya finansal destek sağlanmaktadır” dedi.
Solak ayrıca “Diğer taraftan Çerçeve programları tarafından desteklenen COST (European Cooperation in Science and Technology) Bilimde ve Teknolojide Avrupa İşbirliği Programı ile AB seviyesindeki araştırmaların koordinasyonu için bir işbirliği ağı oluşturulmuştur. COST aksiyonları ile ulusal destekli araştırmaların koordinasyonu yapılmakta ve çeşitli tematik konularda işbirliği sağlanmaktadır. Böylece Avrupa araştırma yatırımlarının parçalanmasını engellemek ve Avrupa araştırma ağını dünya işbirliğine açmak gibi özel bir misyon ve amacı bulunmaktadır. Üniversitemiz, 2013-2017 yılları arasında “Yeni Yapısal Yüzeyler/Kaplamalar: Yeni Yapısal Tekstil Malzemeleri ve Tasarımları Kullanılarak Sürdürülebilirlik ve Etkinliğin Artırılması” başlıklı COST aksiyonuna dahil olarak AB çapında araştırıcılar, akademisyenler, mühendis, mimar, müteahhit, varlık sahipleri ve politika yapıcıları ile birlikte çalışmalar yapacaktır. Üniversitemizin misyon ve vizyonu, stratejik hedefleri doğrultusunda Horizon 2020 programına maksimum seviyede katılmak istiyoruz. 7. çerçevede halen devam eden projelerin çarpan etkisi yaparak üniversitemizde yayılması yeni projelere başvuruların yapılması ve yürürlüğe girmesi en büyük beklentimizdir” diye konuştu.
Rektör Solak’tan sonra söz alan TÜBİTAK’ta görevli Bilimsel Programlar Uzmanı Aslı Vural, “AB 7. Çerçeve Programı” başlıklı sunumunda “AB çerçeve programları, çağrı ve proje sunma döngüsü” ile ilgili detaylı bilgiler aktardıktan sonra 7. çerçeve programlarında başarılı olan üniversiteleri sıralayarak, AB programlarında başarılı olmanın yollarını anlattı.
Verilen ardından devem eden “Horizon 2020 Programı” başlıklı sunumun ikinci bölümünde ise Horizon 2020’nin bilgi kaynakları hakkında bilgi veren Uzman Aslı Vural, Horizon 2020’de yer almanın kazandıracağı hususlar ile Ulusal Koordinasyon Ofisi’nin sunduğu ortaklık kurmaya yönelik faaliyet ve desteklere değindi. Etkinlik, soru-cevap bölümünün ardından sona erdi.